НАКАЗ                                                               Перехід в меню

Від «___»___________200___р. №_____

 

ПРО ПІДСУМКИ ПЕРЕВІРКИ СТАНУ РОБОТИ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ  

З ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО МОВИ В УКРАЇНІ»

 

Згідно з річним планом роботи школи на____ півріччя 200 / навчального року, в місяці ________адміністрацією школи спільно з завідуючим кафедрою вчителів української мови та досвідченими вчителями проводилася перевірка дотримання виконання Закону України «Про мови в Україні». Перевіркою було встановлено, що в школі поступово й неухильно ведеться робота по виконанню Закону України «Про мови в Україні»:

  навчально-виховний процес здійснюється українською мовою; вивчення української та російської мов є обов'язковим, учнів, що не ви­вчають українську мову, в школі немає;

• державною мовою проводяться засідан­ня педагогічних рад, збори колективу, виробничі наради, семінари, педагогічні читання. Діловодство і ведення документації, взаємовідносини з державними, громадськими органами також відбуваються українською мовою;

• результати ведення вчителями та учнями науково-дослідницької роботи (МАН, Ярмарок педагогічних ідей та технологій тощо) оформлюються українською мовою;

• тексти оголошень і повідомлень, плакатів, афіш, реклами виконуються українською мовою;

• при проведенні державної підсумкової атестації (у випускних класах) користуються українською мовою при усних відповідях в російськомовних класах;

• мовою міжнаціонального спілкування є українська та російська мови.

З 199___ року викладання всіх предметів з першого класу, ведення документації ведеться державною мовою — українською. На початковому етапі переходу був створений гурток для вчителів школи, які не володіють державною мовою: була розроблена тематика занять, семінарів з метою поступового опанування україн­ською мовою. Заняття проводили вчителі ви­щої категорії, вчителі-методисти____________. Заступником директора з виховної роботи _________була розроблена серія позакласних заходів з метою ознайомлення учнів та вчителів з культурою та побутом українського народу. Слід відзначити, що протягом ______ років

якість роботи вчителів, що викладають україн­ську мову, значно підвищилася (з___до___%),

зросла результативність роботи (у цьому навчаль­ному році_______учнів стали переможцями ра­йонної олімпіади з української мови,_______ переможцями обласної, ____— переможцями

МАН), вчитель української мови___________ у 200___році стала призером міського конкурсу

«Учитель року» і була учасником обласного. Вчителі-предметники викладають предмети (фізику, математику, історію, географію та ін.) українською мовою.

Звичайно, є ще ряд труднощів в опануванні лексикою, формуванні навичок усного зв'язного мовлення як у вчителів-предметників, так і учнів, але робота проводиться систематично, поступово, послідовно.

У школі створено необхідні умови для розвитку і використання мов інших національностей. Складений графік і план переходу вчителів на викладання предметів українською мовою й забезпечується перепідготовка та оволодіння нею педагогічними працівниками.

Адміністрація школи та педагогічний колек­тив працюють над вихованням у школярів, не­залежно від їхньої національної належності, ро­зуміння соціального призначення української мови як державної, а російської мови як мови міжнаціонального спілкування. Створено гуртки:   «Шануймо   мову»   (__________)   для ____класів, «Як парость виноградної лози»

(                    ) для         класів, «О, мово рідна!» (__________) для класів з метою поглибленого ознайомлення учнів із лексикою, фонетикою, синтаксисом української мови, вихованням мовної культури.

Отже, в школі робота з дотримання Закону України «Про мови в Україні» проводиться на належному рівні.

У зв'язку з цим

 

НАКАЗУЮ:

 

1.  Учителям української мови:

1.1. Систематично працювати над підвищенням рівня грамотності учнів при вивченні державної мови.

1.2.  Формувати духовний світ учнів, цілісні світоглядні уявлення, загальнолюдські моральні орієнтири шляхом залучення через мову до культурних надбань рідного народу і людства в цілому.

1.3. Систематично працювати над вироблен­ням у школярів умінь і навичок комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях під час сприймання, відтворення і створення висловлювань з дотри­манням українського мовленнєвого етикету.

1.4.  Надавати необхідну методичну допомогу вчителям-предметникам у складанні державною мовою календарно-тематичного планування.

 

2.   Керівникам гуртків української мови

2.1.  У плануванні роботи звертати увагу на необхідність різнобічно особистісного і мовлен­нєвого розвитку учнів, якому підпорядковують­ся завдання систематичного вивчення мови.

2.2. Привчати учнів до складання документів офіційно-ділового стилю з метою подальшої участі у науково-дослідницькій роботі.

2.3. Організовувати проведення позакласних заходів з метою ознайомлення з культурою ук­раїнського народу, його побутом тощо.

 

3.   Заступнику директора школи з НВР

3.1. Систематично контролювати роботу всіх підрозділів школи з дотримання та виконання Закону України «Про мови в Україні».

3.2.  Надавати необхідну методичну допомо­гу керівникам гуртків української мови з поглибленого вивчення державної мови як учнями, так і вчителями-предметниками.

3.3.  Інформувати педагогічний колектив про нормативні документи Міністерства науки і ос­віти щодо вивчення мов.

 

4. Контроль за виконанням цього наказу по­класти на заступника директора школи з НВР

 

Директор школи

З наказом ознайомлені

Виконавець, телефон 

Hosted by uCoz