НАКАЗ                                                               Перехід в меню

Від «___»___________200___р. №_____

 

 

ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ФРОНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ

ЯКОСТІ ВИКЛАДАННЯ ТА РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

З ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА

 

Згідно з річним планом адміністративного контролю якості викладання та рівня навчаль­них досягнень, з «____» вересня по «____» жов­тня цього року в школі проводився фронталь­ний адміністративний контроль якості викла­дання та рівня навчальних досягнень з історії та права.

Заступником директора з навчально-вихов­ної роботи_________та головою методичного

об'єднання_____________ було відвідано ___ уроків та позакласних заходів з цих предметів.

Шкільні курси з історії та правознавства ви­кладаються такими вчителями:_____________,

учитель 1 категорії, має педагогічний стаж___ років, викладає у____класах; його навантажен­ня складає____годин;_____________, учитель-спеціаліст, педагогічний стаж___років, пра­цює другий рік, має___годин навантаження, викладає у___класах, викладають історію і вчителі-сумісники:__________в 10-А (суспільно-гуманітарному) класі, вчитель вищої категорії,

учитель-методист, педагогічний стаж складає___ років, має___годин навантаження;_________,

учитель першої категорії, педагогічний стаж__ років, викладає історію у___класах, стаж скла­дає ___років, має навантаження____годин.

Так як у школі викладають два вчителі історії _______, то вони входять до складу шкільного

методичного об'єднання вчителів української філології та історії й правознавства, керівником якого є__________, учитель української філо­логії.

Аналіз відвіданих уроків продемонстрував на­ступне:

Учитель______ проводить уроки відповід­но до навчальної програми і календарно-тема­тичного планування. Головною метою викла­дання історії й правознавства є виховання гро­мадянина України, соціально зрілої, працелюб­ної, творчої особистості. Цю мету вчитель ста­вить головним завданням на кожному уроці. Вчитель домагається досягнення формування конкретних історичних знань, здійснює розви­ток особистісного історичного мислення учнів, осмислення ролі людини (свою особисту) в історії, відповідальності особистості за власні дії, усвідомлення учнями права на вибір влас­ної поведінки з урахуванням і дотриманням правових гуманістичних засад. Особливо важ­ливо, що вчитель намагається розвивати твор­че мислення особистості, вироблення власно­го погляду на історичні факти, критично ста­витися до історичної інформації. Так, наприк­лад, на уроках історії в 10-му класі при вив­ченні теми «Українська народна революція» були організовані уроки-практикуми з окремих тем: «Чи був М.С.Грушевський першим прези­дентом України, а якщо був, то скільки?», «Чому зазнала поразки українська революція?», «Універсали Центральної Ради: яка їх цінність для історії України?», «Брестський мир: тріумф чи трагедія?» та інші.

Учитель на уроках використовує лекційно-семінарський метод для викладання історії в 10-11 класах, що дає можливість учням індиві­дуально готуватися до уроку та підсумкової те­матичної атестації.

Рівень навчальних досягнень учнів учителя _______при зрізі знань був таким:

 

З історії України:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

 

Із всесвітньої історії:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

Із правознавства:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

Учитель ________ на уроках у 5-8-х класах використовує ефективні методи роботи для зас­воєння нового матеріалу та закріплення його на уроці. У 5-му класі вчитель приділяє багато ува­ги роботі з текстами посібників. Учні читають і свідомо переказують історичний матеріал. Учи­тель використовує практичну роботу з учнями із складання простого плану тексту і переказ історичного факту відповідно до складеного плану. На своїх уроках учитель проводить ігро­ву форму роботи. На початку уроку вчитель про­понує прийняти ігрову умовність уроку, що пе­реносить їх у вигадані межі історичних епох. На уроках учитель розв'язує проблеми диференці­ації відповідно до рівневої підготовки учнів. Це є мотивацією для вивчення історії та підсумко­вої тематичної атестації.

Результати проведеної перевірки показали та­кий рівень навчальних досягнень учнів 8-х класів:

  

 

З історії України:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

 

Із всесвітньої історії:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

 

Учитель ________ працює в 9-х класах. На своїх уроках учитель яскраво, захоплююче по­дає історичні факти, широко використовує різні форми і методи уроків. Часто проводить роботу по групах з обговоренням історичних питань. Застосовує нестандартні уроки: урок— суд («Суд над Наполеоном»), конференції за темами, які пов'язані з культурою України XIX століття. Використання дидактичних матері­алів сприяє розвитку в учнів самостійності, вмінню виконувати логічні дії: аналізувати, висловлювати судження, робити висновки, давати оцінки історичним подіям, явищам та процесам. Велику увагу вчитель приділяє ро­боті з понятійним матеріалом, де учні чітко вчаться розуміти слова, поняття і розкривати їх суть.

Результати перевірки показали такий рівень навчальних досягнень учнів учителя ___________у 9-х класах:

Із історії України:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

 

Із всесвітньої історії:

Класи

Кількість учнів

Мають рівень навчальних досягнень
початковий, середній, достатній, високий
           

 

Усі вчителі історії проводять позакласну ро­боту. Вчитель__________є керівником право­вого клубу «Сократ», учитель_________про­водить різні заходи з теми «Знай і люби свій край», працюють факультативи з історії рідного краю. Учні змогли зібрати багато матеріалів з історії нашого міста. Систематично проводять­ся конференції з історії міста, наприклад, «Роз­виток Одеси в XIX столітті», «Одеса в 1917— 1920 рр.» та інші.

Проводиться підготовка до проведення де­кади історії, конкурс на кращого історика шко­ли ( січень). Учні 10-11 класів брали участь у заочному конкурсі «Знай Європу».

Своїм досвідом вчителі діляться зі своїми ко­легами. Зараз готується методичний бюлетень з досвіду роботи вчителів історії, який має вийти на початку січня.

Водночас слід зазначити й недоліки. Вчитель ________в 11-х класах історію України викла­дає російською мовою, учні не завжди готові до уроку, що викликає труднощі вдосконалення на­вчального процесу на уроці.

В учителя__________ учні не завжди роб­лять висновки; не завжди вчитель звертає увагу на мову учнів, яка засмічена російськомовними словами, хоча в українських класах учні мають чітко відповідати українською мовою.

Не завжди вчитель раціонально використо­вує робочий час уроку.

Учителем_______ не завжди використовуєть­ся систематичність викладання, не виділяється головне у вивченні теми, не застосовуються за­соби підвищення інтересу до виконання домаш­нього завдання, не використовуються методи за­охочення учнів на уроці.

Дуже низька матеріальна база кабінету історії. Кабінет не став науковим центром мікродосліджень для учнів. Недостатньо роз­роблено дидактичних матеріалів, тематичних розробок уроків.

 

У зв'язку з вищезазначеним

 

НАКАЗУЮ:

 

1.  Відзначити результативну роботу вчителів

 

2.   Відзначити творчу роботу вчителів ______________з учнями, які мають здібності

до поглибленого вивчення історії.

 

3.  Відзначити позакласну роботу вчителів

 

4.  Учителю______________: рекомендувати викладання історії України в російськомовних класах проводити тільки українською мовою і вимагати від дітей відповідей українською мо­вою.

 

5. Учителям__________________: на уроках історії постійно використовувати наочні по­сібники, карти, відеофільми.

 

6. Учителям__________________:

6.1.  Враховувати при оцінюванні виконання учнями будь-яких навчальних завдань, під час роботи над якими учні демонструють власне історичне мислення, враховувати їх розуміння взаємозв'язків між історичними подіями, вміння порівнювати, пояснювати, аналізувати.

6.2. Навчати учнів використовувати різні дже­рела історичних знань, з розумінням їх особли­востей, умінню критично оцінювати історичні факти та діяльність історичних діячів.

6.3.  Вести роботу над поняттями, запровади­ти хвилини «Словника-довідника».

6.4.  Розробити цикл уроків для учнів 5-7 класів за документом «Конвенція прав ди­тини».

 

7.   Керівнику методичного об'єднання

7.1.  Заслухати результати перевірки на засі­данні методичного об'єднання.

7.2.   Розробити разом із учителями історії проблемні питання для підвищення й удоско­налення педагогічної майстерності.

 

8.  Заступнику директора з навчально-вихов­ної роботи________:

8.1.   Узагальнити досвід роботи вчителя _________про впровадження активних форм,

методів навчання на уроках історії та правознав­ства.

8.2.  Провести семінар-практикум для моло­дих учителів за темою « Впровадження актив­них форм, методів навчання на уроках (з досві­ду роботи вчителів історії)».

8.3.  Випустити методичний бюллетень «По­шуки, знахідки», де відзначити думки вчителів історії з цієї проблеми.

8.4.  Продовжити роботу з реалізації заува­жень, які одержали вчителі під час фронтально­го контролю. Про результати доповісти на засі­данні при директорі в травні цього року.

 

9. Атестаційній комісії вирішити питання про підвищення кваліфікаційної категорії вчителю

10. Контроль за виконанням наказу поклас­ти на заступника директора з навчально-вихов­ної роботи____________.

 

Директор школи

3 наказом ознайомлені

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконавець, телефон

Hosted by uCoz