НАКАЗ Перехід в меню
Від «___»___________200___р. №_____
ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ФРОНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ
ЯКОСТІ ВИКЛАДАННЯ ТА РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
З ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА
Згідно з річним планом адміністративного контролю якості викладання та рівня навчальних досягнень, з «____» вересня по «____» жовтня цього року в школі проводився фронтальний адміністративний контроль якості викладання та рівня навчальних досягнень з історії та права.
Заступником директора з навчально-виховної роботи_________та головою методичного
об'єднання_____________ було відвідано ___ уроків та позакласних заходів з цих предметів.
Шкільні курси з історії та правознавства викладаються такими вчителями:_____________,
учитель 1 категорії, має педагогічний стаж___ років, викладає у____класах; його навантаження складає____годин;_____________, учитель-спеціаліст, педагогічний стаж___років, працює другий рік, має___годин навантаження, викладає у___класах, викладають історію і вчителі-сумісники:__________в 10-А (суспільно-гуманітарному) класі, вчитель вищої категорії,
учитель-методист, педагогічний стаж складає___ років, має___годин навантаження;_________,
учитель першої категорії, педагогічний стаж__ років, викладає історію у___класах, стаж складає ___років, має навантаження____годин.
Так як у школі викладають два вчителі історії _______, то вони входять до складу шкільного
методичного об'єднання вчителів української філології та історії й правознавства, керівником якого є__________, учитель української філології.
Аналіз відвіданих уроків продемонстрував наступне:
Учитель______ проводить уроки відповідно до навчальної програми і календарно-тематичного планування. Головною метою викладання історії й правознавства є виховання громадянина України, соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості. Цю мету вчитель ставить головним завданням на кожному уроці. Вчитель домагається досягнення формування конкретних історичних знань, здійснює розвиток особистісного історичного мислення учнів, осмислення ролі людини (свою особисту) в історії, відповідальності особистості за власні дії, усвідомлення учнями права на вибір власної поведінки з урахуванням і дотриманням правових гуманістичних засад. Особливо важливо, що вчитель намагається розвивати творче мислення особистості, вироблення власного погляду на історичні факти, критично ставитися до історичної інформації. Так, наприклад, на уроках історії в 10-му класі при вивченні теми «Українська народна революція» були організовані уроки-практикуми з окремих тем: «Чи був М.С.Грушевський першим президентом України, а якщо був, то скільки?», «Чому зазнала поразки українська революція?», «Універсали Центральної Ради: яка їх цінність для історії України?», «Брестський мир: тріумф чи трагедія?» та інші.
Учитель на уроках використовує лекційно-семінарський метод для викладання історії в 10-11 класах, що дає можливість учням індивідуально готуватися до уроку та підсумкової тематичної атестації.
Рівень навчальних досягнень учнів учителя _______при зрізі знань був таким:
З історії України:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Із всесвітньої історії:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Із правознавства:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Учитель ________ на уроках у 5-8-х класах використовує ефективні методи роботи для засвоєння нового матеріалу та закріплення його на уроці. У 5-му класі вчитель приділяє багато уваги роботі з текстами посібників. Учні читають і свідомо переказують історичний матеріал. Учитель використовує практичну роботу з учнями із складання простого плану тексту і переказ історичного факту відповідно до складеного плану. На своїх уроках учитель проводить ігрову форму роботи. На початку уроку вчитель пропонує прийняти ігрову умовність уроку, що переносить їх у вигадані межі історичних епох. На уроках учитель розв'язує проблеми диференціації відповідно до рівневої підготовки учнів. Це є мотивацією для вивчення історії та підсумкової тематичної атестації.
Результати проведеної перевірки показали такий рівень навчальних досягнень учнів 8-х класів:
З історії України:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Із всесвітньої історії:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Учитель ________ працює в 9-х класах. На своїх уроках учитель яскраво, захоплююче подає історичні факти, широко використовує різні форми і методи уроків. Часто проводить роботу по групах з обговоренням історичних питань. Застосовує нестандартні уроки: урок— суд («Суд над Наполеоном»), конференції за темами, які пов'язані з культурою України XIX століття. Використання дидактичних матеріалів сприяє розвитку в учнів самостійності, вмінню виконувати логічні дії: аналізувати, висловлювати судження, робити висновки, давати оцінки історичним подіям, явищам та процесам. Велику увагу вчитель приділяє роботі з понятійним матеріалом, де учні чітко вчаться розуміти слова, поняття і розкривати їх суть.
Результати перевірки показали такий рівень навчальних досягнень учнів учителя ___________у 9-х класах:
Із історії України:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Із всесвітньої історії:
Класи |
Кількість учнів |
Мають рівень навчальних досягнень | |||
початковий, | середній, | достатній, | високий | ||
Усі вчителі історії проводять позакласну роботу. Вчитель__________є керівником правового клубу «Сократ», учитель_________проводить різні заходи з теми «Знай і люби свій край», працюють факультативи з історії рідного краю. Учні змогли зібрати багато матеріалів з історії нашого міста. Систематично проводяться конференції з історії міста, наприклад, «Розвиток Одеси в XIX столітті», «Одеса в 1917— 1920 рр.» та інші.
Проводиться підготовка до проведення декади історії, конкурс на кращого історика школи ( січень). Учні 10-11 класів брали участь у заочному конкурсі «Знай Європу».
Своїм досвідом вчителі діляться зі своїми колегами. Зараз готується методичний бюлетень з досвіду роботи вчителів історії, який має вийти на початку січня.
Водночас слід зазначити й недоліки. Вчитель ________в 11-х класах історію України викладає російською мовою, учні не завжди готові до уроку, що викликає труднощі вдосконалення навчального процесу на уроці.
В учителя__________ учні не завжди роблять висновки; не завжди вчитель звертає увагу на мову учнів, яка засмічена російськомовними словами, хоча в українських класах учні мають чітко відповідати українською мовою.
Не завжди вчитель раціонально використовує робочий час уроку.
Учителем_______ не завжди використовується систематичність викладання, не виділяється головне у вивченні теми, не застосовуються засоби підвищення інтересу до виконання домашнього завдання, не використовуються методи заохочення учнів на уроці.
Дуже низька матеріальна база кабінету історії. Кабінет не став науковим центром мікродосліджень для учнів. Недостатньо розроблено дидактичних матеріалів, тематичних розробок уроків.
У зв'язку з вищезазначеним
НАКАЗУЮ:
1. Відзначити результативну роботу вчителів
2. Відзначити творчу роботу вчителів ______________з учнями, які мають здібності
до поглибленого вивчення історії.
3. Відзначити позакласну роботу вчителів
4. Учителю______________: рекомендувати викладання історії України в російськомовних класах проводити тільки українською мовою і вимагати від дітей відповідей українською мовою.
5. Учителям__________________: на уроках історії постійно використовувати наочні посібники, карти, відеофільми.
6. Учителям__________________:
6.1. Враховувати при оцінюванні виконання учнями будь-яких навчальних завдань, під час роботи над якими учні демонструють власне історичне мислення, враховувати їх розуміння взаємозв'язків між історичними подіями, вміння порівнювати, пояснювати, аналізувати.
6.2. Навчати учнів використовувати різні джерела історичних знань, з розумінням їх особливостей, умінню критично оцінювати історичні факти та діяльність історичних діячів.
6.3. Вести роботу над поняттями, запровадити хвилини «Словника-довідника».
6.4. Розробити цикл уроків для учнів 5-7 класів за документом «Конвенція прав дитини».
7. Керівнику методичного об'єднання
7.1. Заслухати результати перевірки на засіданні методичного об'єднання.
7.2. Розробити разом із учителями історії проблемні питання для підвищення й удосконалення педагогічної майстерності.
8. Заступнику директора з навчально-виховної роботи________:
8.1. Узагальнити досвід роботи вчителя _________про впровадження активних форм,
методів навчання на уроках історії та правознавства.
8.2. Провести семінар-практикум для молодих учителів за темою « Впровадження активних форм, методів навчання на уроках (з досвіду роботи вчителів історії)».
8.3. Випустити методичний бюллетень «Пошуки, знахідки», де відзначити думки вчителів історії з цієї проблеми.
8.4. Продовжити роботу з реалізації зауважень, які одержали вчителі під час фронтального контролю. Про результати доповісти на засіданні при директорі в травні цього року.
9. Атестаційній комісії вирішити питання про підвищення кваліфікаційної категорії вчителю
10. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи____________.
Директор школи
3 наказом ознайомлені |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконавець, телефон