ѕќ—јƒќ¬ј ≤Ќ—“–” ÷≤я
—ќ÷≤јЋ№Ќќ√ќ ѕ≈ƒј√ќ√ј
«ј√јЋ№Ќќќ—¬≤“Ќ№ќ√ќ Ќј¬„јЋ№Ќќ√ќ 
«ј Ћјƒ”

1. «агальн≥ положенн¤

1.1 ÷¤ посадова ≥нструкц≥¤ розроблена на основ≥ закон≥в ”крањни “ѕро осв≥ту”(з≥ зм≥нами ≥ доповненн¤ми в≥д 23 березн¤ 1996 р. є 100/96 - ¬–), “ѕро соц≥альну роботу з д≥тьми та молоддю” (в≥д 21 червн¤ 2001 р. є 2558 - ≤≤≤), ѕоложенн¤ про психолог≥чну службу в систем≥ осв≥ти ”крањни, (наказ ћќ ”крањни в≥д 03.05.1999р. є 127), квал≥ф≥кац≥йних характеристик соц≥ального педагога зг≥дно “ипового положенн¤ про атестац≥ю педагог≥чних прац≥вник≥в ”крањни (наказ ћќ ”крањни в≥д 20.08.1993 р. є 310), з≥ зм≥нами та доповненн¤ми (наказ ћќ ”крањни в≥д 01.12.1998р. є 419) та ≥нших нормативних документ≥в .
1.2 —оц≥альний педагог призначаЇтьс¤ на посаду ≥ зв≥льн¤Їтьс¤ з нењ начальником м≥ського управл≥нн¤ осв≥ти ≥ науки.
1.3 —оц≥альний педагог повинен мати спец≥альну з≥ “—оц≥альна робота” або “—оц≥альна педагог≥ка” осв≥ту або вищу педагог≥чну (гуман≥тарну) осв≥ту.
1.4 —оц≥альний педагог п≥дпор¤дкований безпосередньо директору школи .
1.5 ” своњй д≥¤льност≥ соц≥альний педагог керуЇтьс¤ «аконами ”крањни з питань осв≥ти соц≥альноњ роботи ѕоложенн¤м про психолог≥чну службу в систем≥ осв≥ти ”крањни, наказами орган≥в управл≥нн¤ осв≥тою вс≥х р≥вн≥в; правилами ≥ нормами охорони прац≥, техн≥ки безпеки ≥ протипожежного захисту , а також —татутом, ѕравилами внутр≥шнього розпор¤дку школи, ц≥Їю ≤нструкц≥Їю. —оц≥альний педагог дотримуЇтьс¤  онвенц≥њ про права дитини.

2. ‘ункц≥њ

ќсновними напр¤мками д≥¤льност≥ соц≥ального педагога Ї:
2.1 ќрган≥зац≥¤ отриманн¤ д≥агностичних в≥домостей про учн≥в школи.
2.2 ќрган≥зац≥¤ взаЇмод≥њ та взаЇмостосунк≥в в системах: “людина - людина”, “людина - орган≥зац≥¤”, “людина - соц≥ум”, “людина - сусп≥льство”.
2.3 ѕрогнозуЇ ≥ результати процесу вихованн¤ з урахуванн¤м найважлив≥ших фактор≥в розвитку особистост≥.
2.4 ќрган≥зац≥¤ проведенн¤ заход≥в превентивно-проф≥лактичного напр¤мку.
2.5 ЌадаЇ соц≥ально – терапевтичну допомогу.
2.6 ¬икористовуЇ правов≥ норми дл¤ захисту прав ≥ ≥нтерес≥в учн≥вськоњ молод≥.

3. ѕосадов≥ обов'¤зки:


3.1 «абезпечуЇ соц≥ально-педагог≥чний патронаж д≥тей та молод≥ в систем≥ осв≥ти.
3.2 «д≥йснюЇ посередництво м≥ж осв≥тн≥ми установами, с≥м’Їю, державних установ, громадських орган≥зац≥й , в≥дд≥л≥в соц≥ального захисту неповнол≥тн≥х, орган≥в територ≥ального самовр¤дуванн¤, громадськ≥стю; орган≥зовувати њх взаЇмод≥ю, об’Їднанн¤ зусиль з метою створенн¤ в соц≥альному середовищ≥ умов дл¤ всеб≥чного розвитку д≥тей, п≥дл≥тк≥в ¤к особистостей, њх благополучч¤ в м≥кросоц≥ум≥;
3.3 ѕроводити соц≥ально необх≥дну роботу щодо орган≥зац≥њ сп≥лкуванн¤ д≥тей, молод≥, дорослих за м≥сцем проживанн¤, в м≥крорайон≥, с≥мейно-сус≥дських сп≥льнотах;
3.4 —при¤Ї участ≥ вихованц≥в у науков≥й, техн≥чн≥й, художн≥й творчост≥, спортивн≥й, сусп≥льно-корисн≥й д≥¤льност≥, ви¤вл¤Ї задатки, розкриваЇ зд≥бност≥.
3.5 «абезпечуЇ захист прав д≥тей в сусп≥льств≥, надаЇ допомогу в пер≥од соц≥ального ≥ профес≥йного визначенн¤ особистост≥, дбаЇ про профес≥йне самовизначенн¤ та соц≥альну адаптац≥ю молод≥
3.6 —при¤Ї подоланню особист≥сних, м≥жособист≥сних, внутр≥шньос≥мейних конфл≥кт≥в;
3.7 «алучаЇ громадськ≥ орган≥зац≥њ , творч≥ сп≥лки, окремих громад¤н тощо до культурно-осв≥тньоњ, проф≥лактико-виховноњ, спортивно-оздоровчоњ та ≥нших вид≥в роботи.
3.8 ЌадаЇ необх≥дну консультативну психолого-педагог≥чну допомогу д≥т¤м, п≥дл≥ткам, ¤к≥ потребують п≥клуванн¤ ≥ п≥дтримки (д≥ти з обмеженими ф≥зичними можливост¤ми, сироти, нап≥всироти, д≥ти-≥нвал≥ди); дит¤чим, молод≥жним об’Їднанн¤м, угрупуванн¤м.
3.9 ¬иховуЇ повагу до батьк≥в, ж≥нки, культурно-нац≥ональних ц≥нностей, духовних, ≥сторичних ц≥нностей ”крањни;
3.10 ƒодержуЇтьс¤ педагог≥чноњ етики, поважати г≥дн≥сть особистост≥ дитини, захищати њњ в≥д будь-¤ких форм ф≥зичного ≥ псих≥чного насильства, запоб≥гати вживанню ними алкоголю, наркотичних речовин, ≥ншим шк≥дливим звичкам, пропагувати здоровий спос≥б житт¤;
3.11 «аймаЇтьс¤ проф≥лактикою правопорушень неповнол≥тн≥х, дит¤чого побутового, дорожно-транспортного травматизму;
3.12 «д≥йснюЇ корекц≥ю в≥дхилень у повед≥нц≥ школ¤р≥в, молод≥;
3.13 ѕроводить проф≥лактичну роботу з попередженн¤ дев≥антноњ повед≥нки, а також розробл¤Ї програми та проекти роботи з “д≥тьми вулиц≥”
3.14 ѕрацюЇ з групами ризику в умовах неформального сп≥лкуванн¤
3.15 —при¤Ї про¤ву ≥н≥ц≥ативи, актив≥зац≥њ суб’Їктивноњ позиц≥њ вихованц≥в. 
3.16 ѕост≥йно п≥двищуЇ св≥й профес≥йний р≥вень, педагог≥чну майстерн≥сть, загальну культуру;
3.17 ѕриймаЇ участь в методичних сем≥нарах, зан¤тт¤х методичних об’Їднанн¤х соц≥альних педагог≥в вчител≥в, коли ставитьс¤ питанн¤ про захист ≥нтерес≥в д≥тей ≥ п≥дл≥тк≥в;
3.18 ѕроводить соц≥ально-психолог≥чне обстеженн¤, надавати консультативну допомогу д≥т¤м та батькам з багатод≥тних, неповних, неблагонад≥йних та ≥нших проблемних с≥мей;
3.19 «наЇ функц≥њ, права державних установ, громадських, рел≥г≥йних орган≥зац≥й в систем≥ осв≥ти, конвенц≥ю про права дитини, ≥нш≥ законодавства та нормативн≥ акти, та документи з питань навчанн¤ ≥ вихованн¤, основи трудового законодавства.

4. ѕрава

—оц≥альний педагог маЇ право на:

4.1 —амост≥йний виб≥р пр≥оритетних напр¤мк≥в роботи, сп≥вв≥дношенн¤ р≥зних вид≥в роб≥т з огл¤ду на потреби школи.
4.2 –обочий каб≥нет забезпечений методичним, матер≥альним обладнанн¤м зг≥дно з ѕоложенн¤м про психолог≥чний каб≥нет затверджений ћ≥н≥стерством осв≥ти ≥ науки ”крањни.
4.3 «ахист профес≥йноњ чест≥ ≥ г≥дност≥.
4.4 ќзнайомленн¤ з≥ скаргами та ≥ншими документами, що м≥ст¤ть оц≥нку його роботи, наданн¤ щодо них по¤снень.
4.5 «ахист своњх ≥нтерес≥в самост≥йно ≥ / чи через представника/ , в тому числ≥ адвоката, у випадку дисципл≥нарного чи службового розсл≥дуванн¤, по┤заного з порушенн¤м педагогом норм профес≥йноњ етики.
4.6  онф≥денц≥йн≥сть дисципл≥нарного (службового) розсл≥дуванн¤, за вин¤тком випадк≥в, передбачених законом.
4.7 ѕ≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
4.8 ѕроходженн¤ атестац≥њ на в≥дпов≥дну квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю, не р≥дше одного разу в 5 рок≥в.
4.9 ¬≥дмову в≥д виконанн¤ розпор¤джень адм≥н≥страц≥њ в тих випадках, коли ц≥ розпор¤дженн¤ протир≥чать профес≥йно – етичним принципам чи завданн¤м роботи, функц≥ональним обов’¤зкам.

5. ¬≥дпов≥дальн≥сть

5.1 «а невиконанн¤ чи неналежне виконанн¤ без поважних причин —татуту чи правил ¬нутр≥шнього розпор¤дку школи, ≥нших локальних акт≥в, законних розпор¤джень адм≥н≥страц≥њ, посадових обов’¤зк≥в, встановлених ц≥Їю ≥нструкц≥Їю, соц≥альний педагог несе дисципл≥нарну в≥дпов≥дальн≥сть у пор¤дку, визначеному трудовим законодавством.
5.2 «а застосуванн¤, в тому числ≥ одноразове, метод≥в вихованн¤, по┤заних ≥з ф≥зичним чи моральним насилл¤м над учнем, скоЇнн¤ ≥ншого аморального вчинку, соц≥альний педагог може бути зв≥льнений з посади, ¤ку в≥н об≥ймаЇ, в≥дпов≥дно до трудового законодавства ≥ «акону ”крањни “ѕро осв≥ту”.
5.3 «а незбереженн¤ профес≥йноњ таЇмниц≥ та розповсюдженн¤ в≥домостей, що отриман≥ в процес≥ д≥агностичноњ, консультативноњ роботи, ¤кщо це може завдати шкоди учнев≥ та його оточенню.
5.4 «а завдан≥ школ≥ чи учасникам осв≥тнього процесу у зв’¤зку з виконанн¤м (невиконанн¤м) своњх посадових обов’¤зк≥в збитки соц≥альний педагог несе матер≥альну в≥дпов≥дальн≥сть у пор¤дку та в межах, встановлених трудовим ≥ / чи цив≥льним законодавством.
5.5 –озгл¤дати питанн¤ ≥ приймати р≥шенн¤ т≥льки в межах своЇњ компетенц≥њ.

6. ¬заЇмов≥дносини ( зв’¤зки за посадою)

—оц≥альний педагог:
6.1 ѕрацюЇ за граф≥ком, складеним виход¤чи ≥з 40 – годинного робочого тижн¤ ≥ затвердженим директором школи.
6.2 ѕ≥дтримуЇ зв’¤зки з практичним психологом школи, педагог≥чним колективом; п≥дпор¤дкований психолог≥чному центру м≥ста.
6.3 ѕодаЇ директору ≥ до центру профес≥йного п≥дпор¤дкуванн¤ р≥чний зв≥т про роботу.
6.4 ќтримуЇ в≥д адм≥н≥страц≥њ школи ≥нформац≥ю нормативно – правового ≥ орган≥зац≥йно – методичного характеру, ознайомлюЇтьс¤ п≥д розписку з в≥дпов≥дними документами. 

« ≥нструкц≥Їю ознайомлена _______________________/_____________/

Hosted by uCoz