Структура методичної роботи з учителями гімназії
Згідно рішення педагогічної ради від 1 вересня 2009 року педагогічний колектив гімназії в 2009-2010 н.р. працює над реалізацією законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту”, Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті, Держаних програм "Учитель", Концепції середньої загальної освіти (12 річна школа), обласної програми "Освіта Київщини", обласної та районної програми "Обдарована дитина", інших нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу; забезпеченням державних стандартів освіти; втіленням ідеї гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави; впровадженням у практику роботи індивідуальних технологій навчання та виховання; формуванням навиків здорового способу життя учнівської молоді; створенням психолого-педагогічних передумов особистісно-зорієнтвантованої системи навчання і виховання в умовах реформування національної системи світи.
Основними напрямками діяльності закладу визначено:
- забезпечення прав учнів отримати освіту на рівні міжнародних стандартів;
- підготовка учнів до навчання у ВНЗ у системі Болонського процесу,
- підготовка учнів до зовнішнього незалежного тестування у центрах моніторингу якості освіти,
- вивчення досвіду викладання основ наук, його узагальнення і систематизація, упровадження кращих розробок у навчально-виховний процес;
- широке використання активних форм та методів навчання;
- інтеграція інноваційних технологій викладання навчальних дисциплін;
- здійснення постійного моніторингу успішності учнів за рейтинговою системою,
- комп’ютеризація кабінетів методичної роботи, бібліотеки, заступників директора;
- напрацювання власної корпоративної культури, створення позитивного іміджу закладу.
Реалізація цих напрямків досягається завдяки:
- аналізу сучасних навчальних програм, використанню авторських програм, спецкурсів;
- модернізації сучасних навчальних програм;
- дотриманню необхідного обсягу знань, умінь та навичок учнів, зазначених у Державних стандартах навчальних дисциплін;
- вдосконалення рейтингової системи оцінювання ( з метою активізації навчальної діяльності учнів);
- застосування технології балів заохочування;
- поповнення фонду електронної бібліотеки необхідною навчально-методичною літературою;
- оформленню навчальних кабінетів з кожного предмету;
- поєднанню теоретичного навчального матеріалу з практичним його застосуванням;
- роботі над вдосконаленням сайту гімназії;
- створенню учнівських груп для підготовки до олімпіад;
- участі в олімпіадах, конкурсах, іграх;
- створенню електронного тестового тренажеру з основ наук;
- проведенню інтегрованих уроків, ігор, конкурсів, вікторин, олімпіад;
- застосуванню в навчальному процесі лекційно-практичної форми навчання в 10-11 класах;
- вивченню та застосуванню ресурсів Інтернету з основ наук;
- організації діяльності учнівського самоврядування.
Принципи організації навчально-виховного процесу:
гуманізація та гуманітаризація, єдність загальнолюдського й національного, розвивальний характер навчання, співробітництво та життєтворчість, диференціація та індивідуалізація, оптимізація.
Форми навчальної роботи:
інтегровані заняття, ділові та імітаційні ігри, театралізовані уроки, дискусії, диспути, заняття в бібліотеках. Модернізуються традиційні форми та методи – лекції, бесіди, різноманітні види роботи з літературою, проблемні завдання, вправи, семінари, різноманітні засоби навчання. У старших класах обов’язковими є проектування, моделювання, конструювання, пошуково-дослідні роботи, заняття в лабораторіях, практика на виробництві, заняття з мультимедійними системами.
З метою формування культури здоров'я школярів, забезпечення функціонування програми "Формування здорового способу життя у школярів" в гімназії продовжено роботу за проектом "Діалог" та за проектом "Рівний-рівному".
Робота соціального педагога здійснюється за програмою превентивного виховання "Майбутнє починається сьогодні"
Функціонує система заохочувальних балів та рейтингового оцінювання діяльності гімназистів з метою підвищення результативності і якості, удосконалення змісту, форм навчально-виховного процесу.
У рамках роботи над науко-методичною проблемою працюють творчі групи вчителів:
1. Уведення здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес. – керівник Скаба. Л.П.
2. Застосування мультимедійної техніки на навчальних заняттях з основ наук. – керівник Чава В.А.
3. Удосконалення сайту гімназії. – керівник Іценко В.О
Робота наукового товариства учнів (НТУ) здійснюється за напрямками:
· робота МАН;
· участь членів НТУ у Всеукраїнських олімпіадах з навчальних дисциплін;
· участь у конкурсі-захисті МАН;
· участь у різноманітних конкурсах, оголошених МОНУ;
· робота над предметними сторінками сайту гімназії;
· накопичення і систематизація матеріалів для створення у перспективі мікронаукового центру.
Теми педагогічних рад:
1. Про підсумки роботи ТРГ “Ерудит” у 2008-2009 н.р. та напрямки діяльності закладу у 2008-2009 н.р. (серпень 2009р.)
2. Про реалізацію науково-методичної проблеми у НВР. Про роль потенціалу уроку в підвищенні рівня якості навчання і виховання в школі в умовах гуманізації навчального процесу. Про подолання неуспішності учнів. Про формування і розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в початковій школі. Про виконання рішень попередніх педагогічних рад. (листопад 2009р)
3. Про якість знань і навчання школярів, управління педагогічним персоналом у І семестрі 2009-10н.р. і завдання на ІІ семестр щодо поліпшення контролю і керівництва закладом, забезпечення рівнів навчальних досягнень учнів, аналіз досвіду впровадження Типових навчальних планів для 9-их класів гімназії у структурі 12-річного навчання. Про опанування учнями математичних знань як основи формування відповідних компетенцій. (січень 2010р.)
4. Про діяльність педагогічного колективу зі створення соціально-психологічних умов особистісного саморозвитку школярів. Про удосконалення роботи класних керівників щодо гуманізації НВП, формування позитивних якостей особистості. Про роботу педагогічного колективу з виконання комплексних цільових програм. (березень 2010р.)
5. Удосконалення наступності освітнього процесу як найважливіша умова його ефективної реалізації. (червень 2010р.)