Структура методичної роботи з учителями гімназії

Згідно рішення педагогічної ради від 1 вересня 2009 року педагогічний колектив гімназії в 2009-2010 н.р. працює над реалізацією законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту”, Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті, Держаних програм "Учитель", Концепції середньої загальної освіти (12 річна школа), обласної програми "Освіта Київщини", обласної та районної програми "Обдарована дитина", інших нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу; забезпеченням державних стандартів освіти; втіленням ідеї гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави; впровадженням у практику роботи індивідуальних технологій навчання та виховання; формуванням навиків здорового способу життя учнівської молоді; створенням психолого-педагогічних передумов особистісно-зорієнтвантованої системи навчання і виховання в умовах реформування національної системи світи.

    Основними напрямками діяльності закладу визначено:

-   забезпечення прав учнів отримати освіту на рівні міжнародних стандартів;

-   підготовка  учнів до навчання у ВНЗ у системі Болонського процесу,

-  підготовка учнів до зовнішнього незалежного тестування у центрах моніторингу якості освіти,

- вивчення досвіду викладання основ наук, його узагальнення і систематизація, упровадження кращих розробок у навчально-виховний процес;

-   широке використання активних форм та методів навчання;

-   інтеграція  інноваційних технологій викладання навчальних дисциплін;

-   здійснення постійного моніторингу успішності учнів за рейтинговою системою,

-   комп’ютеризація кабінетів методичної роботи, бібліотеки, заступників директора;

-   напрацювання власної корпоративної культури, створення позитивного іміджу закладу.

  Реалізація цих напрямків досягається завдяки:

-  аналізу сучасних навчальних програм,  використанню авторських програм, спецкурсів;

-   модернізації сучасних навчальних програм;

- дотриманню необхідного обсягу знань, умінь та навичок учнів, зазначених у Державних стандартах навчальних дисциплін;

- вдосконалення рейтингової системи оцінювання ( з метою активізації навчальної діяльності учнів);

-  застосування технології балів заохочування;

- поповнення фонду електронної бібліотеки необхідною навчально-методичною літературою;

-  оформленню навчальних кабінетів з кожного предмету;      

- поєднанню теоретичного навчального матеріалу з практичним його застосуванням;

-  роботі над вдосконаленням сайту  гімназії;

-   створенню учнівських груп для підготовки до олімпіад;

-   участі в олімпіадах, конкурсах, іграх;

-   створенню електронного тестового тренажеру з основ наук;

-    проведенню інтегрованих уроків, ігор, конкурсів, вікторин, олімпіад;

-  застосуванню в навчальному процесі  лекційно-практичної форми навчання в 10-11 класах;

-  вивченню та застосуванню ресурсів Інтернету з основ наук;

-   організації діяльності учнівського самоврядування.

   Принципи організації навчально-виховного процесу:

гуманізація та гуманітаризація, єдність загальнолюдського й національного, розвивальний характер навчання, співробітництво та життєтворчість, диференціація та індивідуалізація, оптимізація.

Форми навчальної роботи:

 інтегровані заняття, ділові та імітаційні ігри, театралізовані уроки, дискусії, диспути, заняття в бібліотеках. Модернізуються традиційні форми та методи – лекції, бесіди, різноманітні види роботи з літературою, проблемні завдання, вправи, семінари, різноманітні засоби навчання. У старших класах обов’язковими є проектування, моделювання, конструювання, пошуково-дослідні роботи, заняття в лабораторіях, практика на виробництві, заняття з  мультимедійними системами.

     З  метою   формування   культури   здоров'я   школярів, забезпечення функціонування програми "Формування здорового способу життя у школярів" в гімназії продовжено роботу за проектом "Діалог" та за проектом "Рівний-рівному".

  Робота соціального педагога здійснюється за програмою превентивного виховання "Майбутнє починається сьогодні"  

      Функціонує система заохочувальних балів та рейтингового оцінювання діяльності гімназистів з метою підвищення результативності і якості, удосконалення змісту,  форм навчально-виховного процесу.

У рамках роботи над науко-методичною проблемою працюють творчі   групи вчителів:

1. Уведення здоровязберігаючих технологій у навчально-виховний процес. – керівник Скаба. Л.П.

2. Застосування мультимедійної техніки на навчальних заняттях з основ наук. – керівник Чава В.А.

3. Удосконалення сайту гімназії. – керівник Іценко В.О

     Робота наукового товариства учнів (НТУ)  здійснюється за напрямками:  

·        робота   МАН;

·        участь членів НТУ у Всеукраїнських олімпіадах з навчальних дисциплін;

·        участь у конкурсі-захисті МАН;

·        участь у різноманітних конкурсах, оголошених МОНУ;

·        робота над предметними сторінками сайту гімназії;

·        накопичення і систематизація матеріалів для створення у перспективі мікронаукового центру.

   Теми педагогічних рад:

1.     Про підсумки роботи ТРГ “Ерудит” у 2008-2009 н.р. та напрямки діяльності закладу у 2008-2009 н.р. (серпень 2009р.)

2.     Про реалізацію науково-методичної проблеми у НВР. Про роль потенціалу уроку в підвищенні рівня якості навчання і виховання в школі в умовах гуманізації навчального процесу. Про подолання неуспішності учнів. Про формування і розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в початковій школі. Про виконання рішень попередніх педагогічних рад.  (листопад 2009р)

3. Про якість знань і навчання школярів, управління педагогічним персоналом у І семестрі 2009-10н.р. і завдання на ІІ семестр щодо поліпшення контролю і керівництва закладом, забезпечення рівнів навчальних досягнень учнів, аналіз досвіду впровадження Типових навчальних планів для 9-их класів гімназії у структурі 12-річного навчання. Про опанування учнями математичних знань як основи формування відповідних компетенцій.  (січень 2010р.)

4. Про діяльність педагогічного колективу зі створення соціально-психологічних умов особистісного саморозвитку школярів. Про удосконалення роботи класних керівників щодо гуманізації НВП, формування позитивних якостей особистості. Про роботу педагогічного колективу з виконання комплексних цільових програм. (березень 2010р.)

5.     Удосконалення наступності освітнього процесу як найважливіша умова його ефективної реалізації.  (червень 2010р.)

Hosted by uCoz